lördag 14 mars 2009

Barnkalas


Ja vad säger man, är lite tom i bollen efter att ha haft 9 st 4-åringar här :-) men Hugo verkar väldigt nöjd med tillställningen! Hann ju inte fota så mycket så jag hoppas på att vi får en del från pappa/morfar. Jag är klart imponerade av att mina föräldrar klarade av att vara här under barnkalaset ljudnivån var inte så låg direkt! De kom vid 13-tiden och mamma hjälpte mig med det sista av städningen och pappa ägnade sig åt Hugo, maken fixade i köket. Kalaset drog igång klockan 14.00 och barnen började trilla in från 13.50. Hugo började med att slita upp presenterna direkt när han fick dem vid dörren :-) Vid bordet var det uppdukat för barnen, IKEA-prylar är så bra och praktiskt, plastservis i regnbågens alla färger och tyg à 9:-/m som duk. Det blev riktigt kalasigt med serpentiner utblåsta över duken och i lampan och ballonger lite överallt... Hugo hade beställt korv med bröd, saft och bullar och glass med maränger, så hade han ju hjälpt till att baka chokladbollar med strössel så dem skulle det givetvis också bjudas på. Nej han ville inte bjuda på någon tårta idag, "jag kan få det en annan dag istället" var hans kommentar. Jag frågade om han ville bjuda mormor o morfar och moster Laila och farbror R på grön tårta på hans födelsedag och det ville han så imorgon blir det inhandlad tårta, i år orkade jag helt enkelt inte baka egen prinsesstårta. När ljusen blåsts ut och sången var avklarad så lekte barnen och vi vuxna fikade lite sedan var det dags för fiskdamm och barnen fick varsinn godispåse. Alla verkade gilla tatueringarna de fick välja också, känns som att alla gick härifrån nöjda och glada :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar