tisdag 31 mars 2009

Nytt försök, nya tag!

Sitter här på jobbet och har precis fått i mig lite lunch, fisksoppa var det idag. Den var välsaltad så nu blir det en törstig eftermiddag :-) ska gå och hämta mig ett jättestort glas bubbelvatten så jag har det på armlängds avstånd när jag sitter här och kämpar i mitt anletes svett framför datorn...
Förlåt alla mina bloggläsare för uppehållet men orken har helt enkelt trytit och kvällarna då jag somnat när jag nattat Theo har varit oräkneliga. Har vaknat frampå morgonkvisten med kläderna på, oborstade tänder och sminket kvar...fräsch, neeej inte ett dugg! Inte för att jag brukar ha så mycket smink, det jag använder nästan varje dag som underlag och rouge är mineral make-up från i.d. och det ska ju vara så bra så att det ska gå att sova med det men ändå!!! Trevligare smak i munnen kan man ju ha ;-)
Antar att tröttheten delvis beror på att jag ammat väldigt mycket eftersom Theo varit dålig och vägrat äta något annat än av mig i stort sett...hoppas hoppas att det går lite bättre idag för maken att få i honom någon fast föda därhemma!
Helgen var fulltecknad också...igen! Barnkalas nr 2 för Hugo i söndags med 10 barn från 7 mån till 4 år med föräldrar...Halva lördagen gick åt till förberedelser som städning och handling. Hugo var själv på kalas hos tvillingarna Rebecka och Jakob under lördagseftermiddagen.

Ska se om jag hinner rekonstruera några dagar bakåt i tiden sedan, nu är det back to work som gäller här är det massor som skulle ha gjorts igår helst, bara att bita i och få det gjort!
Later!!!

2 kommentarer:

  1. So far...två portioner gröt och en massa vatten och en två-timmars tupplur:-)//A

    SvaraRadera
  2. Äntligen så får man veta vad som händer!
    Tänk om vi inte var hos er titt som tätt? Vad skulle jag då veta om mina barn?

    Hihi.

    SvaraRadera