onsdag 1 april 2009

Vilken dag :-)

Ja vilken härlig vårdag vi haft idag! Tog mig en promenad redan i morse från centralen till jobbet och sedan en liten sväng på lunchen och på eftermiddagen blev det promenad tillbaka ner till centralen igen för att ta bussen hem, såååå skönt! Vilken skillnad det var, alla man mötte gick med ett leende på läpparna och det var hur mycket folk som helst ute på gatorna :-)
Saknade ett par solbrillor bara, ett par nya ska införskaffas tror jag minsann!
Just det, fick ju skattebeskedet häromdan och det var ju trevlig läsning, sköna pengar att inkassera till midsommar...15 loppor inte illa, hm undrar just vad man ska hitta på för dem...ja förutom solglarrer då, en dator kanske! För tillfället har jag laptopen för mig själv, vet inte om jag ska tacka nya lagen för det ;-) nej skämt å sido, maken är på styrelsemöte så jag är solokvist en stund till...
Hugo har somnat men Theo is still going strong! Satt och myste lite i soffan med Hugo innan läggdags, Sjukhuset var på tv så Hugo fick se lite ambulanser och så var det en förlossning, en liten kille...Hugo tittade och tittade, efter en liten stund säger han:
Men mamma jag vill ha en lillasyster!
(jag)-Jaha men Theo då!?
(hugo) - Jag vill ha en lillasyster istället!
(jag) - men vet du, jag tror inte att mamma och pappa vill lämna bort Theo, vill inte du att Theo ska bo här med oss
(hugo) skakar på huvudet
(jag) - men ska vi lämna tillbaks honom eller vem ska vi lämna honom till?
(hugo) - tittar på mig med sina bruna ögon och nickar - snäälllaa mamma
Jag kunde inte riktigt hålla mig för skratt... - vi kanske kan skaffa en lillasyster om ett tag när Theo har blivit lite större!? (Tur att det är 1:a april)
(hugo) - (glatt) jaa, okej!
(hugo igen) - man kan inte köpa en lillasyster!
(jag) - nej det kan man ju inte
(hugo) -den kommer in i magen
Mmm, han har koll!
Nu är det dags för Grey's...

3 kommentarer:

  1. Åh va barn är underbara! Älskar denna dialogen, tack för att du delar med dig!! Hoppas Hugo hade en härlig födelsedag, smsade dig då men vet inte om du har samma nummer kvar?! Kramar till er och tack för din kommentar i min blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Antonia tjatar om en lillebror hon, stackars liten... det kommer dröja ett bra tag till men nån gång in the future I hope! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja! Jag vill OCKSÅ ha en lillasyster! Och vart Theo kan ta vägen det vet vi redan.

    Nä, nu ska jag inreda ett litet pojkrum här hemma! Puss!

    SvaraRadera