lördag 4 april 2009

Härliga vår

Är den äntligen här? Det kändes åtminstonde så idag, helt fantastiskt skönt väder ju och det känns t o m som man fått lite färg på sina bleka kinder!

Morgonen spenderade vi som vanligt med att vara på simlekis med Hugo och miniplask med Theo med undantaget att jag simmade med båda och Amanda (granntjejen) var med och hjälpte mig att ta hand om först Theo medans Hugo simmade och sedan tvärt om. Det gick jättebra!!!

Theo som missat simningen två lördagar nu, eftersom han varit sjuk, var helt överlycklig.

Efter lite pysslande hemma hade jag ingen lust att vara inne mer så pojkarna sattes i vagnen och båda slocknade medans jag hämtade vattenflaskan och kameran :-)

Hugo vaknade så snart vi kom ut i det fina vädret. Vi tog en promenad bort till Mc Donalds för lite lunch och Hugo lekte bra länge på deras klätterställning med rutschkana. Vi fortsatte bort till en lekplats där Theo också kunde få ha lite roligt, de gungade båda två...tiden bara flög iväg och klockan var helt plötsligt över fyra. Dags att börja röra sig hemåt, på vägen gick vi förbi Godissvampen och köpte lite godis.

Något helt fantastiskt hände sen när vi väl kommit hem. Hugo ville ha lasagnen som blev över från igår och Theo var jättehungrig så jag tänkte att han kunde få smaka han med och han åt det med god aptit...fatta vad skönt, hoppas att det håller i sig och att man får i honom lite mer mat nu! Det kanske finns ett slut på det här med att behöva amma varannan/var tredje timme varje natt i alla fall :-) Den där magsjukan var inte att leka med han har ju inte haft någon som helst lust att äta något annat än från mig och på sin höjd gröt och då bara Sempers absolut inget annat!

Haha, det var det som krävdes, hemlagad lasagne från moster Laila :-) ska man behöva hålla den standarden på mat till honom nu så blir det svårt för mig ;-)

1 kommentar: