söndag 19 april 2009

Golfänka igen...

Ja nu har den dragit igång, golfsäsongen alltså! Maken har varit ute en runda idag med farbror R. Det hade visst gått jämndåligt, inte som förra rundan hemma i Mullsjö med andra ord då han krossade min svåger Lasse med 9 poäng, Lasse var lite uppgiven, han hade ju spelat på sitt handikapp och hade 34 poäng men maken min han sänkte sig med 2,1 och var mäkta stolt! Inget sånt idag...höjde sig visst lite istället.

Så vart det visst klart med en golfresa till Spanien också för honom...en annan kille kunde inte åka så maken får ta hans plats. I mitten av maj kommer jag att vara golfänka i flera dagar igen...hm undrar just vad vi ska hitta på då jag och mina prinsar!?

Det börjar dra ihop sig till vår avresa till Kreta nu också, lite mer än en vecka kvar bara, jippie!

Jag och barnen åkte med till moster Laila idag innan karlarna skulle iväg till golfbanan. Vi blev bjudna på årets första grillning till lunch, så nice! Jättefint väder har vi haft men lite kyliga vindar än så länge. Lite svårt att få Hugo att förstå att han måste ha ordentligt med kläder på trots att solen skiner. I förmiddags när han skulle klä på sig gick han in på sitt rum och höll på där länge och väl, när han sedan kom ut och sa jag vill ha det här idag och hade fått på sig kamouflagefärgade shorts och en polis t-shirt fick man ju försöka förklara att det var för kallt för shorts just idag, lite svårt att hålla sig för skratt :-) Han bara ååååhhh, okej då! Demonstrativt går han med bestämda steg tillbaka in på sitt rum, ut kommer han med de jättesnygga G-Starjeansen han fått från Stoffe och Anna på sig, lite medveten han kommer bli eller!?!

1 kommentar:

  1. Tycker det är jätteroligt att du och Anders låter varandra hitta på sånna där saker, som att han få åka på golfresa... tror att man blir lyckligare i förhållandet av att få göra saker man tycker är roligt. Hoppas du får göra något liknande i gengäld! :)

    När Anders är i väg kan ni väl alltid ta bilen mot Smålando och komma och hälsa på, ni skulle vara hjärtligt välkomna det vet ni väl!?

    Mysigt med grillat!! Miss U!

    SvaraRadera