onsdag 8 april 2009

Minne jag har tappat mitt minne!

Börjar på allvar undra om jag har en släng av Azheimer light...
I förmiddags ringde jag min väninna Helena och efter en stunds konversation bestämde vi oss för att mötas upp i centrum för en lunch, vi säger om en timme, vilket blir 11.45.
Jag hade en tvättmaskin som just gått klart så jag hängde den och så behövde Theo en ny blöja och köket röjas upp och så var Paolo Roberto gäst hos Malou på Efter Tio...
Tyckte jag hade full koll...hörde ju tv:n hela tiden och tänkte; ja men när Hem till gården börjar då måste jag komma iväg. Så börjar Hem till gården, jag stänger av tv:n och sätter Theo i vagnen och klär på mig. Precis när jag går ut genom dörren får jag ett sms, typ: Förlåt är på väg! Jag tänkte att jaha men det är ju en stund kvar innan vi ska ses vad menar hon egentligen eller nej just det vi sa ju kvart i tolv inte tolv...vilken himla tur att hon var lika "senil" som jag hon hade också ändå tänkt 12!
Hon skulle eventuellt vara kvar i centrum ett tag så jag sa att jag ringer när jag har hämtat Hugo för vi måste till biblioteket och lämna tillbaka en film så vi ska ändå hit igen. Jag går hem med lite mat jag handlat och sen hämtar jag Hugo. Vi tar oss efter lite möda att få honom med sig från cyklarna på dagis ner till centrum igen och väl där tänker jag ta fram telefonen och ringa Helena som jag sagt...ingen telefon och Hugo ville ju såklart inte gå hem för att leta upp den, han skulle till biblan ju. Filmen hade jag i alla fall inte glömt, kors i taket!
Efter en stunds letande hittade jag mobilen sen hemma inne i badrummet...hm ja ja det var väl bra att jag inte hade glömt den på förskolan i alla fall!!!
Hoppas att jag kommer undan med att skylla glömskan på att jag faktiskt ammar en del fortfarande och att det inte är Alzheimer på riktigt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar