tisdag 10 mars 2009

Gräsänka

Sliten efter en halvdan natt till och maken är i Bryssel på tjänsteresa till sent imorgon kväll. Pratade med min väninna, Anna förra veckan och hon är också där nu, förmodligen kommer de med samma flyg imorgon...hm, jag vill också vara i Bryssel...inte på tjänsteresa förstås men en shoppingresa hade suttit fint!

Har varit på "kyrkis" idag efter dagis så Hugo och Theo fick leka av sig lite och jag fick mig en efterlängtad kopp kaffe :-) Det avslutas med kyrkstund, lite sånger och så tänder vi ljus, det är riktigt mysigt och Hugo gillar det verkligen. Han sjunger "det lilla ljus jag har" och "vi sätter oss i ringen" sedan hjälper han oftast fröken att dela ut ljus till alla. så vill han så klart tända sitt och Theos ljus själv och så måste jag lyfta honom så han når upp för att sätta fast det uppe på ljusställningen. Så skönt att ha lite att aktivera dem med när vädret inte är så tilltalande att vara ute i för länge, särskilt inte för Theo som sitter stilla i vagnen. Ja idag var det ju extra skönt då, med det här snöandet som hållit i sig heeeela dagen. Hugo har ju varit i skogen med förskolan idag som vanligt på tisdagar, de hade tänkt leta vårtecken :-D kan säga att de fick lägga ner den tanken.
Dags att krypa i säng, hoppas på en lite bättre natt än de förra två!
Hihi, ingenting kan få ner mig idag, jag har ju säkrat mina U2 biljetter!!!
God natt!

3 kommentarer:

  1. Jag vill också till Bryssel och shoppa på Rue Nuew och myntmakarens galleria! Buhuhu!

    Du är utmanad inne hos mig!

    SvaraRadera
  2. Nice, med U2-biljetter! Hade oxå velat åka på shoppingresa! Tänk om man bara kunde släppa allt och ta en weekend nånstans!?!

    SvaraRadera
  3. Ha! Nu har du en TILL utmaning som straff för att du inte låtit mig se nya foton på MINA pojkar! Puss!!!!

    SvaraRadera