söndag 24 maj 2009

Balkongen

Här är några bilder från balkongen som jag lovade :-D det blev inte så många bilder tagna innan batteriet i kameran laddade ur och så blev det ju mörkt ute innan det fanns nåt krut i det igen...är det bara jag som råkar ut för sådana saker eller!? Hur som helst så får jag nog komplettera med fler bilder senare när saker och ting är nerplanterade i krukor och lådor där de ska vara, har ju forfarande en hel del som är på tillväxt i småkrukor. När jag laddade in bilderna insåg jag att blomlådorna jag köpte inte syns för fem öre på de bilder jag hann ta men jag hittade en annan bild från tillverkaren, nu har jag inte modellen nedan med skåror (men det har Ullis som tipsade mig om dem) utan det är cirklar i mina, det blev en 70 cm lång och en 50 cm lång för min del...



Skulle ju inte köpa mer växter hade jag tänkt men på Trädgårdshuset kunde jag inte hålla mig...det blev den stora murgrönan i hörnet och bredvid den klänger två Clematis som jag hoppas ska börja blomma snart, de har massor av knoppar redan!
Obelisk i svart smide för växterna att klänga på så småningom...

Hugo gillar ju allt med Musse Pigg och när jag hittade den här så kunde jag bara inte låta bli :-)

Blomman-för-dagen, plantorna växer så det knakar!!!

2 kommentarer:

  1. Moster Johanna29 maj 2009 kl. 18:32

    Du måste fått de gröna fingrarna från mej....ska kontra med min balkongprakt någon gång...

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut på er balkong!!! Pöss från Moster Johanna och Gomman (Cessi i Hugos tappning "Gomman, gomman")

    SvaraRadera