lördag 23 maj 2009

Heta Hugo

Det blev ingen fika i Älta idag, Hugo har fortfarande feber så vi lämnade en raincheck, det får bli en annan dag. Det fick bli en lugn hemmadag för pojkarna istället, maken gick ner till centrum med dem för att Hugo skulle få köpa det obligatoriska lördagsgodiset men annars var det en innedag...gjorde inte så mycket eftersom vädret ändå inte var direkt inbjudande.

Jag fick mig en heleftermiddag med shopping, var först på Trädgårdshuset i Skarpnäck som jag verkligen kan rekommendera, det var väl värt ett besök...och sedan vidare till Länna och en massa butiker där för att sedan avsluta på Bauhaus. Åh vad mycket fina saker jag hittade, önskade nästan jag hade haft en trädgård ;-) Handlade en hel del till balkongen i alla fall så imorgon blir det nog till att pyssla lite där med balkonglådor osv. Får fota imorgon när jag fått ihop allt! Ni får hålla tillgodo med en nyklippt Hugo iklädd den nyinköpta tröjan som han valde själv i Farsta igår, han hade den på sig innan jag ens var klar med betalningen :-)

Kvällen har varit hyfsat lugn och vi festade till det med ett par GT medans Schyfferts direktsända show från Cikus visades på TV, han är verkligen superbra...skulle behöva se den igen bara, det var ju lite svårt att hänga med i början när Theo var vaken och man inte kunde sitta ner och lyssna ordentligt ;-)

2 kommentarer:

  1. Åh! Mosters skrutt!
    Vi har Schyffertshowen inspelad...bara att komma förbi!

    Fast nu är jag så infernaliskt nyfiken på vad du köpte så jag ringer!
    Puss! Älskar er!

    SvaraRadera
  2. Moster Johanna29 maj 2009 kl. 18:30

    Åhhhh så kortklippt! Sötis!

    SvaraRadera