onsdag 27 maj 2009

Bebis i magen

Ja det är ju inte första gången Hugo funderar över det där med bebisar i magen... Efter att ha varit ute på gården och spelat lite fotboll med Amanda och lekt med grannflickan Ida en stund igår på eftermiddagen så gick vi in för att fixa mat osv... Jag sitter i hallen och håller på att klä av Theo och Hugo har gått in i vardagsrummet, tröjan hade han tagit av sig ute för det var ju såååå varmt och han blev ju så svettig, så börjar han -mamma jag tror att jag har en bebis i magen! jag - öööhh, jaha, varför tro... han avbryter - jag tror att jag har en lillasyster i magen! jag *fnissar* bara och låter honom fortsätta... - jag tror att den kommer snart! Vad säger man :-D, vi har ju haft den här diskussionen flera gånger förut och han har frågat om han kan ha bebisar i magen och jag har förklarat att det är det bara mammor som kan ha.

Sen var maken och jag på föräldramöte/utvecklingssamtal på Hugos förskola, Moster Laila och Farbror R ställde upp och var barnvakt åt pojkarna... Upplägget på mötet var riktigt bra vi fick oss en genomgång av en dag på förskolan och av en del Montessorimaterial, lite fika med kanelbullar som barnen bakat och sen fick man en liten stund enskilt med den fröken (i vårt fall Minoo) som ansvarar för ens barn. Hugo trivs verkligen där det märks, han vill ju knappt gå därifrån när man ska hämta!!!
Hemma hade allt gått bra, båda barnen sov när vi kom. Theo hade vaknat till men somnat om i Lailas famn och så vaknade han igen precis innan de åkte så det var bara att ge honom lite mat och så var det dags att göra i blöjan och sen ville han bara inte sova nåt mer...till slut gav han upp och slocknade strax före midnatt, undrar just om det är de nya tänderna som spökar för honom, kan ju var därför han haft feber också...

1 kommentar:

  1. Åh! Hugo vet vad vi önskar oss!
    En till!!!!!!

    Sätt igång och jufsa nu!

    Puss!

    SvaraRadera