fredag 15 maj 2009

Urk!

...migrän igen! Fattar inte varför det bara ska komma när jag är ensam med barnen... Jag har det ju inte speciellt ofta annars men förra gången var ju maken borta då med, hm! Psykiskt eller!?!
Idag tror jag dock att det var maten de bjöd på i centrum som jag inte tålde, de firade något Sverige-Finland samarbete och bjöd på en färdig tallrik med två typ pumpernickel med någon skinkröra på den ena och en emmentalerostbit på den andra plus en bit pirog och till det cider. Det gick väl någon timme innan jag plötsligt började må dåligt så det var knappt att jag orkade få in den inhandlade maten i kylen och frysen. Theo var så klart hungrig också så han fick en minibanan och så var det bara att ta fram bröstet för att fixa något annat klarade jag bara inte just då...
Fick upp typ allt jag ätit innan under dagen på en gång och sen kröp jag ner i sängen. Så tänkte jag på alla de som är ensamstående med barn, de klarar alltid sig själva så då ska jag väl ändå klara av lite migrän någon gång!
Hugo var så snäll och lekte/busade med Theo tills jag mådde lite bättre. Jag undrade om han ville ringa till moster Laila - Ja men inte nu jag måste kolla Theo! han är för söt!

Imorgon blir det först tvåårskalas och sedan hemlagad pizza hemma hos moster Laila...Thank God då slipper jag laga någon mat den här gången också resterna har räckt hela tiden medan maken varit borta :-D Stackars Hugo har fått leva på överkokta makaroner och bränd korv så han blir nog väldigt glad över pizza imorgon!

1 kommentar:

  1. Nämen fy! Stackare. Jag undrade just vart ni tog vägen sen. Vi ensamstående klarar oss just för att vi är vana och för att vi inte har något val. Vi har ingen möjlighet att bara ge upp. Ni som inte är ensamstående är ju inte vana så jag förstår att det är tuffare för er att vara själva med barn. Stora kramen till dig och barnen. Krya på dig!

    SvaraRadera