söndag 31 maj 2009

Mors Dag

Har blivit firad idag minsann! Hugo och maken gick upp tidigt i morse medans jag och Theo som inte haft världens bästa natt låg kvar och sov ett par timmar...skönt! Hugo kom in när han hörde att Theo började vakna till och så viskade han, vet du vad jag har gjort till dig mamma, en teckning har jag ritat, så sprang han iväg och kom tillbaka med den...gröna gubbar är det och de ska gå och åka bussen men inte nu utan sen senare :-D...
Sen åt vi lite frukost och så började Hugo prata om paket...gissa vad, jag fick ett paket! Hugo fick också ett paket, två nya tröjor, en med Bärgar'n och en med Blixten och Doc Hudson. Han hade lite svårt att bestämma sig för vilken han skulle ha på sig, till slut blev det ändå den med Blixten och Doc och till det...LÅNGKALSONGER!!! Mitt paket innehöll en Spikmatta, vet inte hur jag ska tolka det ;-) har inte hunnit testa den ännu men maken lade sig på den två gånger under dagen och kände en märkbar skillnad så den funkar säkert alldeles utmärkt! Ska ta ett testligg sen!


Som tur var fick Hugo se Sanna och Ida ute och de höll på att fylla barnpoolen med vatten så då gick det att övertala honom om att byta till shorts :-D Barnen plaskade en bra stund i poolen och när Theo började bli för trött så gick vi ner till centrum för att handla lite och festade till det med varsin milkshake från Ben&Jerry's, Hugo åt glass och så träffade vi Felicia och Vendela och deras pappa Magnus. Det blev ett lekplatsbesök tillsammans med dem...maken gick hem med Theo och kylvarorna för att börja förbereda middagen. Hugo halkade lite på klätterställningen och skrapsåret på ankeln visades stolt upp för alla som passerade på vägen hem. Sen var det inte lika roligt att få såret tvättat men när väl plåstret satt på så var allt bra igen.

Hemgjord pizza stod på menyn idag och det var en alldeles perfekt avrundning av en fantastisk dag!!!

Tack, för all uppvaktning mina älsklingar!

3 kommentarer:

  1. Mina små pojkar...
    Testligg? Med vem?
    Vill nog inte veta mer...

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag visste väl att jag kunde räkna med den kommentaren från dig :-D Puss, puss

    SvaraRadera
  3. Vilken toppen morsdag!!! Det var du värd! Jag har hört några som har spikmatta som säger att det funkar och är väldigt bra så hoppas du kan slita den och få en glad kropp (även om spikmatta låter allt annat än skönt) Skulle vara kul med kort på favvopojkarna här eller på Fejjan. Kram

    SvaraRadera