onsdag 20 maj 2009

helg igen :-)

Känns som fredag på riktigt idag ju, arbetsveckan är avklarad och nu kanske man ska ta och få sig en välbehövlig vila för att kurera förkylningen så man är pigg och kry tills på måndag... Fick oss en lunchpromenad till Odenplan idag, Ullis hade sett några halsband som hon ville kika på inne på en antikbutik vid Intiman så vi trippade in där och träffade på en rolig dam som gärna ville sälja på mig ett jättefint granathalsband från typ 50-talet, det var verkligen superfint men det kändes som lite mycket pengar för ett impulsinköp och dessutom något som jag kanske inte riktigt behöver just nu. Det är inget smycke man bär varje dag direkt sen blev jag ju lite sugen på de matchande örhängena också förstås och då gick summan genast upp med nästan 2 000:- men det var inte slut där nej då tog hon fram ett armband och en ring i samma stil också, bara armbandet kostade 2 900:- men då var det från 1890-talet...trodde hon :-) Kunde knappt hålla mig för att börja fnissa hon var så söt men hennes utseende passade liksom inte in för att sälja fina smycken... Ullis köpte i alla fall ett av halsbanden hon hade sett, ett ljusblått strasshalsband som passade henne jättebra, -det framhäver din ögonfärg som damen sa... Det andra hon var intresserad av var sååååå fint men då var det silver och stenar så det var ju liiiite dyrare...1 600:- och där gick gränsen för henne också ;-) Vi fick nog en halvtimme att gå av damens dag i alla fall och besöket avslutades med att hon sa -men hur blir det granathalsbandet då? Öhh jag får nog ta och tänka på det lite, morsdagspresent kanske!
Tog en promenad ner till bussen efter jobbet också så lite har jag fått röra på döfläsket idag i alla fall. Landade på Hötorget precis när de höll på att rea ut allt så jag fick med mig tre askar jordgubbar hem för ynka 20:-, det var de värda!
Fick reda på att vi smittat ner både Moster Laila och Nilla i helgen också, det var ju inte meningen!!! Men det går ju liksom inte låta bli att pussa på Theo så det är ju inte så konstigt kanske!
Vi körde lite fredagsmys trots att det är onsdag, Hugo hade då inget emot det kan jag säga :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar