måndag 18 maj 2009

Gröna fingrar


Nej jag kan inte skryta med några gröna fingrar direkt men skit under naglarna har jag i alla fall fått den här helgen :-)
Jag och pojkarna åkte ju till Moster Laila i lördags efter att vi varit på trevligt 2-års kalas med korvgrillning, glasstårta och fiskdamm. Jag lämnade pojkarna hos Laila medans jag hämtade kockarna :-D ja vi är bortskämda, har våra egna kockar som ställer upp när våra makar är borta! Jag lyckades nog nästan skrämma slag på passagerarna också, svängde ut precis framför en bil som jag helt enkelt inte såg, fattar inte hur jag kunde missa den, tyckte bara jag såg parkerade bilar men så hörde jag ett tuuuut och sen satt de välklädda karlarna säkert och ondgjorde sig över kvinnor som kör bil ;-) Tur att det inte hände nåt! Jag som hade så värdefull last...all maten menar jag, ja och de som kunde laga till den också förstås :-) Hemlagad pizza var det ju utlovat och oj, oj, oj vilka pizzor det blev sen, helt underbart goda!
Det blev en sen natt för Theo som hade lite svårt att koppla av riktigt och jag antar att det var hans två nya tänder som är på gång som gjorde sig påminda sen var han ju på väg att bli jättesnorig så det gjorde nog sitt till det med. Hugo slocknade i soffan framför Eurovision Song Contest så honom var det bara att bära upp till sängen. Han tyckte nog att det var lite spännande att sova över hos moster Laila ändå!!! Gladast var så klart Laila som fick herrsällskap i sängen trots att maken hennes var borta :-)
Söndagen ägnades åt att plantera om en hel del av det som syns på bilderna...så roligt det är att se hur det växer och växer i alla krukor! Vi planterade också lite nytt som inte krävde någon förkultivering. Måste fixa balkongen så jag kan ta hem lite av alla fina saker sen ju...behöver nåt som blomman för dagen att klättra på bland annat...
Vi tog en promenad och rastade Ira, hon badade i sjön och Hugo var lite avundsjuk tills han vågade känna på vattnet...iiih KALLT!!!
Så kom karlarna hem frampå seneftermiddagen och så packade vi in oss i bilen för att åka hem och fixa mat och tvätta...så roligt man kan ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar