lördag 23 maj 2009

Klämdag

Nice med en klämdag så här, eftersom nationaldagen inträffar under en helg i år så har vi fått ledigt idag som kompensation för att Annandag Pingst är borttagen som helgdag och den låg ju alltid en måndag bra va! Egentligen hade man väl behövt jobba men nej inte idag! Har med mig lite jobb hem som jag ska plöja mej igenom till på måndag så det får bli lite läsning imorgon tror jag bestämt!
Har haft lite trist väder här idag så vi bestämde oss för att dra iväg till Farsta C...det blev lite klädinköp på Polarn och Pyret till pojkarna och så en sen lunch på McDonalds.
Sen hann jag och Hugo ägna oss åt växtligheten på balkongen en liten stund och blåsa såpbubblor nere vid sandlådan innan himlen blev alldeles mörk av regntunga moln och så var det dags för bolibompa och middag. Vi (maken) försökte oss på att göra kyckling i lergryta, det blev jättegott och så smidigt det är, det sköter sig själv i ugnen ju! kanske t o m jag skulle klara av!
Hugo ville inte äta nåt och började gnälla över att han hade ont och frös, han kröp upp i mitt knä och fick väl i sig en 5-6 tuggor, han kändes jättevarm och samtidigt kall om händerna så det är nog nåt på gång för honom också nu, feber åtminstonde! Tog inte tempen på honom, han slocknade i soffan innan halv åtta och det är inte vanligt må jag säga!
Hade tänkt åka till Trädgårdshuset, i Skarpnäck tror jag det ligger, imorgon och se om jag hittar lite saker till balkongen och så är det Medeltidsdagar vid Tyresö Slott i helgen, får se vad det blir. Blev bjudna till Älta på fika imorgon också men det kanske får ställas in om Hugo inte tillfrisknar under natten... Nu sussar alla mina grabbar gott så det är nog dags att få mig ner mellan de nybytta lakanen också.
Go'natt

2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en jättemysig dag!! Vill så gärna komma och träffa er snart! Kyckling i gryta lät smaskens, härligt att ha en man som fixar så goda middagar! Hoppas Hugo har tillfrisknat! Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh ni är så välkomna så!!!

    SvaraRadera