torsdag 12 februari 2009

8 mån

Japp, igår var det 8 månaderskontroll på BVC för Theo. Han växer på bra och ligger lite, lite under medelkurvan på längd och vikt men det ser bra ut ändå... Han är nu 70 cm lång och väger 8 695 g, jämförde med Hugos hälsokort...när Hugo var 8 mån var han 70 cm lång och vägde 9 510 g :-)

Har Hugo hemma från dagis idag också, febern är nere på 37,6 men han hostar ju så mycket på nätterna så sömnen blir väl inte den bästa och då orkar han inte med sig själv på dagarna så jag tyckte inte han skulle behöva stressa tillbaka för tidigt.

Theo somnade före midnatt jippi...ja men sen hade han en orolig natt, tur att jag inte satte mig framför datorn utan gick och la mig jag med! Nu sover han igen lillplutten.



Dags för lite mat!

Hugo äter makaroner och skinka och för mig blir det thaileftovers...sen tror jag vi måste komma ut i friska luften lite så vi inte börjar klättra på väggarna eller blir helt rasande som Hugo börjat säga :-D

3 kommentarer:

  1. Äh, skrev ett långt inlägg förut som försvann men det gick ut på att jag älskar dig och att du är en bra lillasyster! Den bästa!
    Å att det var skönt att snacka med dig.

    Är så glad över att du orkar med mig och att du låter mig vara en del av ert harmoniska, underbara och normala liv! Puss!

    SvaraRadera
  2. Tycker att du ska byta namn på din blogg:
    "Mosters prinsar".

    Vi kommer över lite senare, "vi" måste baka lite först så att vår älskling får något speciellt idag!

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Tack för idag! Vi har garvat åt Hugos kommentarer och påhitt hela kvällen!

    Vi gör underbara barn ihop!!! Ni pökar och ammar, jag uppfostrar dom till odrägliga, självständiga, kaxiga, ödmjuka varelser. Se bara på sonen vad härligt skitjobbig han är! Mina småpojkar kommer att bli fulländade!

    Puss!

    SvaraRadera