söndag 8 februari 2009

Besöksvecka och Hugoquotes

Alltså livet med barn kan vara väldigt påfrestande men också alldeles alldeles underbart och t o m så fruktansvärt roligt så man bara måste vika sig dubbel av skratt för att de uttrycker sig så fantastiskt... Hugos kommentar när jag berättade att vi skulle få besök av moster Laila och farbror R, han lägger huvudet på sned och vrider på händerna (à la ratta-ratta-ra) -mamma vet du, jag tror, kanske har de godis eller bullar eller kakor...!? Eller som när han kommer in i badrummet han noterar knappt att jag är där utan pratar lite för sig själv; -Måste ha hjälmen också (hittar den röda mössan), Hej fröken, jag heter Hugo, jag kör racerbil! han kissar och går ut till sin sparkbil (18 år gammalt arvegods) sätter sig och fortsätter -måste sätta på säkerhetsbälte, (drar med en gest bältet över axeln) klick, klick, ett, två, tre, nu kör vi!!!

Hann inte få någon bild när han satt på bilen men här kommer en från en liten stund senare när han parkerat :-)




I veckan har jag haft besök av moster Laila i måndags och idag, och Laila ja, jag pladdrade en massa i måndags jag vet men en sak jag minns var iaf att vi pratade om att ta en tur till http://www.qoutlet.se/ i Kungsör och eftersom det ligger på väg till Vingåker så kanske man kunde ta sig en titt på http://www.vfo.se/ också när man ändå är i farten... Just nu är jag dessutom väldigt sugen på att införskaffa mer Cultprylar de har så fina saker, mitt ha-begär har väckts på allvar efter att ha sett bilder från Emmelis fina hem, Cults saker finns här http://www.cultdesign.se/. Kanske skulle ta en tur ner till mina föräldrar snart iaf...


Britta, en god vän från Göteborg som jag pluggat med i Aix-en-Provence, kom på tisdagförmiddagen och vi pladdrade lätt bort ett antal timmar innan det var dags för henne att ta sig in till centralen för avfärd mot Götet igen, så skönt med vänner som det kvittar att man inte hörs på ett tag men det känns ändå som man pratades vid igår när man väl ses. Fick tips om flera som jag pluggade med som har facebook så det var ju bara att gå in där och söka lite efter long lost friends...så kul att se vad de gör idag, det är trots allt 12 år sedan vi var där!


Laila och Mr R kom med gåvor i form av bullar nu på eftermiddan, alltid lika uppskattat både besök och bullar alltså;-) De trotsade smittorisken...Hugo har ju också fått feber och hosta, lillplutten hade 40,6 i temp nu på kvällen så han var lite småslö...befarar att Theo snart har samma smitta, han har börjat hosta oroväckande likt make och storebror.

Idag har jag också varit hos en otroligt fin vän, Helena som fyller år idag, GRATTIS, GRATTIS! Blev bjuden på god tårta och nu kan jag meddela att hennes akvarium som varit igång ett antal månader men utan levande varelser faktiskt har fått tre invånare :-)

Dags för blöjbyte igen...

5 kommentarer:

  1. Gud så jag älskar dom två! Jag fick ont i halsen igår kväll men just nu känns allt toppen igen ;-)
    Misstänker att det kan bli knepigt ikväll att hinna med men kanske jag kan komma förbi under dagtid en dag i veckan? Så kan du börja röja lite ;-)
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Stackars, stackars moster Laila!
    Låt barnen bo hos henne istället för på farliga Kreta.

    Mvh.
    Britta L

    SvaraRadera
  3. Åh. så hemskt att moster Laila inte får träffa dom på en hel vecka!
    Jag protesterar!

    Mvh
    Gun Karlsson
    Ödeshög

    SvaraRadera
  4. Åh va roligt att du också har en blogg :-)

    SvaraRadera
  5. Åhh va härliga de är; Hugo verkar väldigt förståndig... Antonia är oxå lite kär i den filmen faktiskt fast riktigt så långt har det inte gått! ;) Rätt bra med en blogg på så vis att man lättare skriver ner roliga saker som de sagt och gjort i bloggen, känns mycket svårare att ta fram en bok att skriva upp det i, iaf för mig för då blir det aldrig av!

    SvaraRadera