torsdag 5 februari 2009

Nära ett psykbryt

Hm, kan väl bara säga att det inte blev en riktigt så smidig eftermiddag igår som jag önskade...Hugo började gråta så fort han såg mig komma på vägen till förskolan, det händer iofs nästan varje dag numera han vill inte gå därifrån utan ska vara kvar och äta mellanmål...Efter lite lockande och pockande så gav han upp gnället och vi kunde komma iväg till centrum. Vi ringde på hos Amanda på vägen för hon hade ringt tidigare och ville hitta på nåt. Hugo skulle få nya långkalsonger men först blev det ett stopp på glasscafét (läs, muta). Väl inne på h&m började tröttheten göra sig påmind och det var ju katastrof när han inte fick den blå toppluvan med Blixten på, men lilla älsklingen den fanns inte i din storlek alla var ju för små...spelade ingen roll att han fick ett par nya gröna kallingar med...Blixten på(vad annars) nej det var ett evigt gnäll -jag vill ha en blå mössa med Blixten, buhuhu... Jo vi fick med oss två par långkallingar också. Jag skojar inte om jag säger att det tog en timme att komma hem från centrum, 20 minuters gnällande utanför Kappahl där han hittade ett skärp precis i entrén, behöver jag säga vad det hade för motiv, som jag vägrade köpa...Hugo ville t o m lämna tillbaka det vi köpt på h&m! när han väl hasat sig upp i vagnen så var det samma gråtlåt hela vägen hem -jag ville ha den blåa Blixtenmössan mamma......... Färden avslutades i trappan där han satte sig och vägrade åka hiss eller gå uppför trappan, där stod vi säkert en halvtimme och grannar kom och grannar gick, till slut kom han så in i hissen fortfarande supertjurig så han fortsatte inne med att slåss och skrika, han hade väl hunnit lugna sig något hekto när maken kom hem och då var det som att vända på en hand...han blev en ängel. Efter en stund skämdes han och han kom och gav mig en kram och sa förlåt! Jag kände mig helt dränerad på energi men det värmer hjärtat när han kommer och kryper upp i famnen och faktiskt säger förlåt och verkar förstå att han har varit dum.
Natten blev ytterligare en i raden av Theos oroliga, maken gav upp vid 00.30 och gick och la sig i gästrummet...efter 2 nån gång lugnade Theo sig och sov en stund, ammade igen runt 5.30 så kom Hugo 5.50 och han somnade aldrig om utan det var bara att pallra sig upp och fixa iväg honom till förskolan. Alla skulle vara där senast 8.30 idag för att gå iväg på teater, så det var inga problem att komma hemifrån idag inte... Jag kröp tillbaka ner i sängen så fort jag kom hem igen och sov tills Theo vaknade, sååå skönt!

Eftermiddagen avlöpte utan vredesutbrott idag iaf och Hugo har bara nämnt den blå mössan en gång :-D
Theo har varit ganska trött idag men för tillfället är han uppe och struttar runt bordet, har ätit en stor portion gröt ikväll iaf. Han har inte börjat med så mycket annan mat än, det vi har provat har inte varit så populärt utan mest spottats ut igen- Nu luktar det som att han gjort i blöjan så det är väl dags att få den bytt och komma i säng...
Det är redan fredag igen, tiden bara flyger iväg!
Presentinköp tills på lördag när Hugo ska på kalas är det enda måstet än så länge.
Sweet dreams...

2 kommentarer:

  1. Stackars, stackars Hugo att ha en mamma som är så taskig! Mössan var för liten? Höh? Det är bara att köpa två stycken och sy ihop! ;-)

    Längtar redan efter mina pojkar. Jag räknar med en fika med Hugo i helgen. Tror att maken också gör det...han funderar säkert på vad han ska göra för fikabröd åt gullungen i helgen.

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åhhh jag kan inte låta bli att läsa det du skriver med ett leende på läpparna, känns så otroligt skönt att man inte är ensam att få psykbryt och att ha envisa och trotsiga barn... Antonia vill heller sällan hem från dagis, tycker det är så roligt där... mutor är tyvärr mer regel än undantag och utbrott sker titt som tätt, svårt att ibland veta hur man ska tackla dem tycker jag. Men som du oxå skriver så smälter man ju när de faktiskt inser att de inte varit snälla och säger förlåt och kramas det gör Antonia oxå.... det är härligt!!!

    Måste va jättejobbigt att få sova så lite på nätterna, du är inte dålig du!!

    SvaraRadera