tisdag 3 februari 2009

Helgen i backspegeln

Usch och fy på mig, har inte skrivit på hela helgen och inte igår heller...nätterna har varit tillräckligt korta ändå ;-)


Helgen försvann på ett kick, lördagen gick åt till simlekis och babysim med kidsen och en tur till centrum. Maken lagade risotto och parmesanpanerad fiskfilé kryddad med chili- och cayennepeppar m m, såååå gott!!! Sedan hade vi lite lördagsmys framåt kvällskvisten Hugo ville ha "sips" (nachochips). Han brukar komma på det så fort vi pratar om Peter, Cilla och Ina och kopplar ihop det med båtresan vi gjorde i somras med "finlandsfärjan" trots att den gick till Tallinn :-) där han upptäckte sådana på buffén.
Han fick också följa med upp på kommandobryggan, gissa om det var populärt!


Söndagen blev fullspäckad maken och Hugo gick ner till centrum och köpte en present medans jag och Theo var på Blingovisning hos Hanna. Blingo har superfina ekologiska kläder som säljs via homepartyn eller via hemsidan men då är det lite dyrare http://www.blingo.se/, jo jag handlade några outfits till mina älsklingar får ta och lägga in bilder på dem när kläderna kommer om ett par veckor!

Sedan bar det av till "moster Laila" och "farbror R" då sonen deras fyllde 19 så det blev kaffe och tårta ja deras supergoda bullar med nutella också förstås...Hugo åt nog tre bullar där plus att han fick med sig några extra hem ;-) tillsammans med ett par hålkakor.


Nu är det dags för vårt nya favoritprogram Mästarnas mästare, så, jag återkommer...


1 kommentar:

  1. Ja, jag är inte rädd för att folk ska veta att jag är knäpp men följande tänker jag inte blogga om:
    Ikväll så fick jag en konstig känsla av att jag pratat med R om Theo & Hugo i morse. Men...jag sov ju då?! Jag frågade R som med en lagom trött (på mig) uppsyn sa "Ja, du fortsatte samtalet som vi hade om ungarna igår. Vad de gjorde och sade..."

    Fast jag kanske inte alls är knäpp? Det kanske är fullt normalt att drömma och prata om andras barn i sömnen?

    Jag tycker att det är normalt. Jag är normal. Och ödmjuk.

    PUSS!

    SvaraRadera