lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag, sjukstuga och finbesök

Nu är snart den här dagen till ända också, det blev en riktigt mysig dag trots att jag är värsta snorskallen.... Ja nu är det jag som blivit dunderförkyld, det har ju varit på gång flera dagar men i torsdags kväll bröt det ut på allvar, näsan började rinna och nysningarna avlöste varandra... Dagarna går rätt bra men nätterna är värre, vaknar och kan inte andas ordentligt och så får jag nästan panik och ont i halsen har jag också eftersom jag måste andas en del genom munnen. Måtte det försvinna lika fort som det kom!

Maken gick iväg med Hugo på simlekis på morgonen och jag och Theo tog det lugnt och tittade på slalom. Efter lite påfyllnad i magen och bus så ville Hugo gå och vila lite som vanligt och då passade maken på att åka iväg till ICA Maxi och storhandla. Theo sov en liten stund han med.

Hugo sa redan tidigt i morse till maken att -idag kommer moster laila och farbror R då kan vi bjuda dem på pepparkakor som vi bakade igår! Det var bara att kolla om de kunde komma...Senare på eftermiddagen kom så äntligen "moster Laila" med make och läckra semlor hade de med sig, gissa om de var uppskattade!? Hugo delade ut pepparkakor till alla, slickade av all grädde från semlan och sen tyckte han att han var klar :-) Så var det ju alla hjärtans dag också så vi (maken) hade planerat lite finmiddag, längesen vi gjorde trerätters kom vi på... Förrätten blev räk- och avokadotoast så gjorde vi potatisgratäng, ja jag hjälpte till lite faktiskt, till det stekte maken rostbiff och kokade ihop en god sås. Åh tjena vad det var gott, Hugo verkade tycka om det också men tröttheten gjorde sig påmind så det blev att mata honom lite...efterrätten var enkel men ack så god, Bailey's glass från Häagen-Dazs men den åt vi lite senare framför tv:n jag och maken efter att kidsen lagt sig.

Jag fick så fina tulpaner och ett underbart fint kort med en författad text och en kommande gåva (U2's nya platta deluxe varianten) av min älskade make, han är alldeles för snäll!

That's all for today folks...

1 kommentar:

  1. Åhhh va härligt med lite mys och överraskningar! Hoppas att du blir pigg och kry snart Malin! Kramar!

    SvaraRadera