tisdag 10 februari 2009

Städ- och tvättdag

Både maken och Hugo var hemma idag också...värsta sjukstugan! Hugos feber har gett med sig men han hostar en del och har en manligt hes stämma så vi får se om det blir någon förskola imorgon. Har börjat snörvla jag med och huvudvärken sitter i för andra dagen i rad. Theo har fått lite feber också, men annars verkar han pigg...hoppas att det inte blir något mer!
Maken, som inte varit utanför dörren sen i fredags, gick ut med Hugo på morgonen, de hamnade i samma lekpark som resten av hans förskolegrupp så han fick minsann leka av sig, men sen var han trött, trött, trött och sov typ två timmar på eftermiddan så helt kry är han nog inte än.

Så var tvättstuga och städning avklarat också...så skönt! Ja det hänger ju blöt tvätt kvar i lägenheten och en del disk men det får vänta till imorgon...orkar inte mer idag!

Nu har Theo slocknat huvudstupa över mitt knä (igen) snart dags att lägga honom lite skönare kanske.

Pratade med min chef idag också, ska dit nästa vecka och prata lite om vilka arbetsuppgifter jag ska ta när jag börjar jobba igen...känns helt overkligt att jag ska tillbaka dit igen så snart. Alltså det är ju bara några veckor kvar innan det är dags, huvva!!!

Imorgon är det dags för 8 mån.kontroll på BVC, måste kolla vilken tid det var så vi inte försover oss :-) spännande att se hur mycket Theo vuxit...

2 kommentarer:

  1. Hoppas familjen mår bättre nu och att inte du och Theo drabbas... inget vidare att bli så sjuk, vi hade en rejäl dust med förkylningar och lunginflammation mm efter jul precis så nu hoppas jag att vi klarar oss ett tag! Så du ska börja jobba snart? Förstår att det känns blandat men man kommer in i det rätt fort. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var tänkt att jag skulle börja nu den 2:a mars men bara på halvtid så vi delar på veckorna och jobbar mån,ons,fre ena veckan och tis,tors andra veckan. Får se när jag pratat med chefen hur det blir, lite osäker eftersom Theo inte äter lika bra som Hugo gjorde, lite svårt för maken att va hemma då ju...

    SvaraRadera